Greitosios medicinos pagalbos tarnyba (GMPT) pradeda teikti paslaugas atnaujinta tvarka.
Lyginant su ankstesniu reglamentavimu, pasikeitimai liečia detalesnį pacientų būklės aprašymą. Toks detalumas leis GMP dispečeriams priimant skambutį tiksliau identifikuoti pagalbos poreikį. Tarnyba tikisi, kad tai padės vienodinant GMP pagalbos reagavimo laiką visoje Lietuvoje, padidins skubios pagalbos rezultatyvumą ir efektyvumą bei leis plėtoti Tarnybos konsultacinę veiklą.
Skambučio metu GMP dispečeris, išklausęs ir surinkęs informaciją apie pacientą, taip pat įvertinęs jo būklę pagal gyvybinius parametrus telefonu, priskiria iškvietimą atitinkamai reagavimo kategorijai arba pataria dėl tolimesnio gydymo plano, siekdamas suteikti geriausią įmanomą pagalbą pacientui.
GMP iškvietimai skirstomi į keturias reagavimo kategorijas, atsižvelgiant į paciento sveikatos būklės sunkumą:
I reagavimo kategorija – skubus iškvietimas
Atvykimo laikas:
Šiai kategorijai priskiriami:
II reagavimo kategorija – atidedamas iškvietimas
Atvykimo laikas: iki 60 min.
Šiai kategorijai priskiriami:
III reagavimo kategorija – peradresuojamas iškvietimas
Po pokalbio skambutis peradresuojamas kitoms institucijoms ar tarnyboms.
Šiai kategorijai priskiriami:
IV reagavimo kategorija – patariamasis iškvietimas
Pokalbio metu pacientas konsultuojamas GMP dispečerio arba kito sveikatos priežiūros specialisto. Šiais atvejais GMP brigada nesiunčiama.
Svarbu!
Skambinantysis neturi iš anksto žinoti, kuriai kategorijai priskiriama paciento būklė. Kategoriją nustato GMP dispečeris, išsamiai įvertinęs situaciją ir surinkęs reikiamą informaciją.
Su naujuoju Greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo aprašu galite susipažinti ČIA.